Συνεργάτες Κανάλι Εταιρικό Site

ΑΕΡΟΒΙΑ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΑ ΟΦΕΛΗ


ΑΕΡΟΒΙΑ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΑ ΟΦΕΛΗ

Η αερόβια άσκηση αναφέρεται ως η άσκηση που βελτιώνει την κατανάλωση οξυγόνου από το σώμα. Αερόβιος σημαίνει «με οξυγόνο» και αναφέρεται στη χρήση οξυγόνου στις μεταβολικές διεργασίες και στην παραγωγή ενέργειας. Πολλές μορφές άσκησης είναι αερόβιες και χαρακτηριστικό τους είναι τα μέτρια επίπεδα έντασης και η παρατεταμένη χρονική διάρκεια (>20’).

Για παράδειγμα το τρέξιμο σε μέτρια ένταση ή το περπάτημα θεωρούνται αερόβιες ασκήσεις ενώ το σπριντ δεν είναι. Γενικά αθλητικές δραστηριότητες  που έχουν σαν κύριο γνώρισμα υψηλά επίπεδα έντασης ή σύντομες εκρήξεις  δραστηριότητας που γίνονται με μικρά τακτικά διαλείμματα, δεν θεωρούνται ιδιαίτερα αερόβιες μορφές άσκησης.

Βασικά οφέλη της άσκησης στο ανθρώπινο σώμα

  • Μείωση σωματικού λίπους ή διατήρηση του στις φυσιολογικές τιμές
  • Μείωση αρτηριακής πίεσης
  • Μείωση της «κακής» (LDL και ολική) χοληστερόλης
  • Αύξηση της «καλής» (HDL) χοληστερόλης
  • Αύξηση του βασικού μεταβολισμού
  • Αύξηση «ευαισθησίας στην ινσουλίνη»
  • Αύξηση οξείδωσης των λιπών κατά τη διάρκεια της ηρεμίας
  • Μείωση πιθανοτήτων εμφάνισης καρδιαγγειακών (στεφανιαία νόσος, έμφραγμα, καρδιακές αρρυθμίες κ.α.) και μεταβολικών παθήσεων (Διαβήτης, Μεταβολικό Σύνδρομο κ.α.)
  • Αύξηση του προσδόκιμου ζωής και καλυτέρευση συμπτωμάτων χρόνιων ασθενειών

 

Βασικά ψυχολογικά οφέλη της άσκησης στο ανθρώπινο σώμα

  • Μείωση άγχους
  • Μείωση πιθανοτήτων εμφάνισης κατάθλιψης
  • Αύξηση αυτοπεποίθησης
  • Βελτίωση μνήμης (ειδικά στα ηλικιωμένα άτομα)